سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انسان خطای آموزگارش را نشناسد، تا آنکه اختلاف [و دیگر نظرات]را بشناسد . [ایّوب علیه السلام]
 
سه شنبه 90 مرداد 11 , ساعت 1:12 صبح

به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام، باری دیگر خداوند متعال بر ما منّت نهاد و ما را در میهمانی با شکوهش دعوت کرد

ماه رمضان، ماه نزول قرآن کریم

ضیافت الهی

غم ز دل رفته در این شوق مناجات خدا،

گل بازار محبّت بشکفت،/ گل به دل گفت که آرام بگیر،/ ره بسی دشوار است

و در این ظلمت شبها که در این ماه خدا، رسم مناجات بیاموخت ببین،

که ره صد ساله،/ یک شبه طی شود اینجا،

این همان فضل خداوند کریم است


چهارشنبه 90 مرداد 5 , ساعت 8:17 صبح

بسم الله الرحمان الرحیم

دجّال شناسی و راه کارهای عملی دجّال ستیزی

بنیانهای فتنه ی دجال بر قتل عام و خونریزی، چپاول و غارت اموال، شهوت پرستی

و فساد جنسی استوار گشته است:

چهارفتنه درپیشرویتان میباشد:

درفتنه نخست خونریزی حلال شمرده می شود،

درفتنه دوم بعلاوه بر خونریزی، چپاول اموال حلال شمرده میشود؛

درفتنه سوم علاوه برخونریزی وچپاول اموال،

تجاوز به عنف و ناموس حلال شمرده میشود؛

و آنگاه فتنه چهارم، فتنه دجال خواهد بود.

درحقیقت، قتل عام ملتها چپاول ثروت ها لجام گسیختی شهوت ها،

قطعه های اصلی درشکل گیری ((پازل دجال))

همان عظیم ترین فتنه جهان،خواهد بود.

زن پرستی،عقل ستیزی،ثروت طلبی

امام علی (علیه السلام) درحدیثی هشداربخش،

بنیان فتنه هایی را که دجال ازعظیم ترین آنهاست،

درسه امرمعرفی فرموده اند:

بنیان فتنه ها سه چیزاست:

زن دوستی که آن شمشیرشیطان است؛

شرابخواری که آن دام شیطان است؛

وثروت دوستی که آن نیزه شیطان است.

((حُبّ النّساء))به معنای محبت و گرایش افراطی نسبت به زنان

و جذابیت های زنانگی است

که دردوران معاصرباگرایش ((فیمینیسم؛زنگرایی وزن سالاری))

و درنظام مادی گری وباگرایش افراطیَ((زن پرستی ولذت جویی))

در آیین شیطان پرستی مطابقت دارد؛

((شرب الخمر)) به معنای گرایش به سوی عقل ستیزی

با استفاده از مست کننده ها می باشد که

میتواند تمام مشروبات الکلی مست کننده،

و تمام گونه های مواد مخدر و روان گردان رادربرگیرد؛

((حبّ الدّرهم والدّ ینار)) به معنای محبت افراطی به ثروت طلبی است

که مهم ترین مصادیق آنرا می توان

نظام مادّی گرایی محض که برمردم جهان سیطره یافته است،برشمرد.

بنیان های اصلی فتنه دجال را تا بدین جا می توان برشمرد:

1.خونریزی عمومی وقتل عام ملت ها؛

2.ثروت طلبی وچپاول اموال وثروت ها؛

3.لذت جویی ولجام گسیختی شهوت ها؛

4.عقل ستیزی بااستفاده ازمشروبات مست کننده،موادتحدیرکننده وروانگردانها.

فتنه ی عظیم دجال دارای بنیان ها و محورهای مهم دیگری است

که درادامه ی نوشتاربه طورتفصیلی بدان خواهیم پرداخت؛

بنیان هایی شگفت که خلاصه وار عبارتنداز:

5.ادعای خدایی وربوبیت؛

6.استخدام جنیان وشیاطین؛

7. استفاده گسترده ازسحروجادو؛

8. ترویج شکم پرستی وسوءاستفاده ازعنصرغذا؛

9.بهره گیری ازتصویرسازی های دروغ دجال

که باآنها زشت را زیبا وزیبا را زشت،

بهشت را جهنم و جهنم را بهشت

و در یک کلام حق را باطل و باطل را حق جلوه میدهد؛

لینک مرتبط

تحقیقی کامل درباره ی دجال

 


چهارشنبه 90 تیر 22 , ساعت 12:24 عصر

 

کمیل پسر زیاد گفت : امیر المؤمنین على بن ابى طالب ( ع ) دست مرا گرفت و به بیابان برد ،

چون به صحرا رسید آهى دراز کشید و گفت:

اى کمیل این دلها آوند هاست ، و بهترین آنها نگاهدارنده‏ترین آنهاست .

پس آنچه تو را مى‏گویم از من به خاطر دار :

مردم سه دسته‏اند : دانایى که شناساى خداست ، آموزنده‏اى که در راه رستگارى کوشاست ،

و فرومایگانى رونده به چپ و راست که درهم آمیزند ،

و پى هر بانگى را گیرند و با هر باد به سویى خیزند .

نه از روشنى دانش فروغى یافتند و نه به سوى پناهگاهى استوار شتافتند.

کمیل دانش به از مال است که دانش تو را پاسبان است و تو مال را نگهبان.

مال با هزینه کردن کم آید ، و دانش با پراکنده شدن بیفزاید ،

و پرورده مال با رفتن مال با تو نپاید .

اى کمیل پسر زیاد شناخت دانش ، دین است که بدان گردن باید نهاد .

آدمى در زندگى به دانش طاعت پروردگار آموزد و براى پس از مرگ نام نیک اندوزد ،

و دانش فرمانگذارست و مال فرمانبردار .

کمیل گنجوران مالها مرده‏اند گرچه زنده‏اند ، و دانشمندان چندانکه روزگار پاید ، پاینده‏اند .

 تن‏هاشان ناپدیدار است و نشانه‏هاشان در دلها آشکار .

بدان که در اینجا [ و به سینه خود اشارت فرمود ] دانشى است انباشته ، 

کاش فراگیرانى براى آن مى‏یافتم .

آرى یافتم آن را که تیز دریافت بود ، لیکن امین نمى‏نمود ،

با دین دنیا مى‏اندوخت و با نعمت خدا بر بندگانش برترى مى‏جست ،

و به حجّت علم بر دوستان خدا بزرگى مى‏فروخت .

یا کسى که پیرو است ، اما در شناختن نکته‏هاى باریک آن او را نه بینش است .

چون نخستین شبهت در دل وى راه یابد درماند و راه زدودن آن را یافتن نتواند .

بدان که براى فرا گرفتن دانشى چنان نه این در خور است و نه آن .

یا کسى که سخت در پى لذت است و رام شهوت راندن یا شیفته فراهم آوردن است و مالى را بر مال نهادن .

هیچ یک از اینان اندک پاسدارى دین را نتواند و بیشتر به چارپاى چرنده ماند .

مرگ دانش این است و مردن صاحبان آن، چنین .

بلى زمین تهى نماند از کسى که حجّت برپاى خداست ،

یا پدیدار و شناخته است و یا ترسان و پنهان از دیده‏هاست .

تا حجّت خدا باطل نشود و نشانه‏هایش از میان نرود ،

و اینان چندند ، و کجا جاى دارند ؟ به خدا سوگند اندک به شمارند ، و نزد خدا بزرگمقدار .

خدا حجتها و نشانه‏هاى خود را به آنان نگاه مى‏دارد ،

تا به همانندهاى خویشش بسپارند و در دلهاى خویشش بکارند .

دانش ، نور حقیقت بینى را بر آنان تافته و آنان روح یقین را دریافته

و آنچه را ناز پروردگان دشوار دیده‏اند آسان پذیرفته‏اند .

و بدانچه نادانان از آن رمیده‏اند خو گرفته .

و همنشین دنیایند با تن‏ها ، و جانهاشان آویزان است در ملأ اعلى .

اینان خدا را در زمین او جانشینانند و مردم را به دین او مى‏خوانند.

وه که چه آرزومند دیدار آنانم ؟ کمیل اگر خواهى بازگرد .

[ترجمه ی یکی از حکمتهای کتاب شریف نهج البلاغه]

لینک مرتبط

خصوصیات امام زمان علیه السلام در قرآن کریم


شنبه 90 خرداد 21 , ساعت 1:45 صبح

باسمه تعالی

 

قسمت اول: امام و عدالت

امام خمینی در 19 اسفند 1357 در نامه ای

به مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت

اعلام میکند که نزدیکان و منسوبین به رهبر انقلاب

حق دخالت در امور جاری کشور را ندارند 

همچنین در پی مشکلات معیشتی مردم در پنجمین سال انقلاب

امام عدالتخواه مردم فرمانی را صادر می کند 

که به فرمان هشت ماده ای امام معروف می شود که در آن می فرمایند

به مدت 16:23 (با فرمت FLV)  حجم فایل : 19.8 MB 

دانلود از طریق سایت تبیان 

 

قسمت دوم: امام و روحانیت

امام می فرمایند: ما بیزار هستیم از اسلام منهای روحانیت

همچنین ایشان همیشه از تلاش های مرموز

برای ضربه به روحانیت هشدار میدهند

 و پس از ماجراهای آقای منتظری

در نامه ای تند خطاب به ایشان می فرمایند:

با دلی پر خون و قلبی شکسته

به مدت 19:44، حجم فایل : 17.11 MB

دانلود از طریق سایت تبیان 

 

قسمت سوّم: امام و انتظار

امام خمینی می فرمایند:

بعضی ها انتظار فرج را چنین می دانند که فقط باید دعا کرد

و احتیاجی نیست در صحنه های سیاسی حضور داشته باشند،

همچنین ایشان پیرامون انجمن حجتیه می فرمایند...

به مدت 17:04، حجم فایل : 21.63 MB

دانلود از طریق سایت تبیان 


دوشنبه 90 خرداد 16 , ساعت 9:47 عصر

باسمه تعالی

قسمت اول: امام و قانون

 با موضوع بازخوانی آراء و اندیشه های امام خمینی (ره) 

تهیه شده در واحد مرکزی خبر . فرمت wmv - مدت زمان 16:35

 حجم فایل : 12.28 MB

 دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت دوم: امام و استقلال

با موضوع استقلال و جامعه و وابستگی رژیم شاهنشاهی به بیگانگان،

تهیه شده در واحد مرکزی خبر . فرمت wmv - مدت زمان 17:05

 حجم فایل : 12.64 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

قسمت سوم: امام و بنی صدر

آگاهی تدریجی مردم به ماهیت بنی‌صدر،

برخورد امام در مقابل قانون شکنی های بنی صدر

و رأی تاریخی مجلس در سال 1360. فرمت wmv - مدت زمان 19:32

حجم فایل : 14.46 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت چهارم: امام و آزادی

دیدگاه انقلاب درباره تعریف مفهوم آزادی، آزادی حقوق بشر در اسلام،

سعادت، آزادی و استقلال در پناه معنویت و ... . فرمت wmv - مدت زمان 12:20

حجم فایل : 9.15 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت پنجم: امام و فلسطین

نگاه به اندیشه های امام (ره) درباره فلسطین؛

اعلام مخالفت امام و ملت با سازش کمپ دیوید؛

اعلام روز جهانی قدس . فرمت wmv - مدت زمان 21:05

حجم فایل :15.58 MB 

دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت ششم: امام و آمریکا

نگاهی به اندیشه های امام (ره) درباره آمریکا؛

سخنان امام خمینی پیرامون رابطه با دولت آمریکا

فرمت wmv - مدت زمان به مدت 16:40 .

 حجم فایل : 12.33 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

قسمت هفتم: امام و مردم

بزرگترین استقبال تاریخی یک ملت از رهبرشان

رمز جاودانگی امام در قلب ملت، فرمت wmv - مدت زمان 16:29

حجم فایل :12.2 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

قسمت هشتم: امام و ولایت فقیه

پاسخ امام به شبهات درباره حکومت اسلامی در کتاب کشف اسرار؛

سلسله درسهای امام درباره ولایت فقیه

دفاع از اصل ولایت فقیه توسط شهید آیت الله دستغیب؛

اهداف واقعی مخالفان ولایت فقیه؛

خنثی شدن توطئه انحلال مجلس خبرگان . فرمت wmv - مدت زمان 16:25

 حجم فایل : 12.15 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت نهم: امام و وحدت

وحدت کلمه رمز پیروزی؛ رنج اختلاف،‌ گنج اتحاد؛‌

ایجاد تفرقه بین حوزه و دانشگاه

اولین پیام به حجاج ایرانی در بیت الحرام در 7 مهر 58 : واعتصمو بحبل الله جمیعا

تلاش دشمن برای ایجاد دو دستگی پس از انتخابات،

فرمت wmv - مدت زمان 17:26

حجم فایل : 12.91 MB

دانلود از طریق سایت تبیان

 

قسمت دهم: امام و توطئه و نفاق

‌آغاز ترورهای خونین در اردیبهشت 58، شهادت آیت الله مطهری

پیام امام خمینی: اسلام با این خونها زنده‌تر می‌شود؛‌

تاکتیک منافقین برای هدایت غیر مستقیم بنی صدر؛

منافقین و تاکتیک مظلوم نمایی: درخواست دیدار با امام خمینی؛

پاسخ کوبنده امام به آنان، فرمت wmv - مدت زمان 24:36

حجم فایل : 18.19 MB

دانلود از طریق سایت تبیان 

قسمت یازدهم: امام و جمهوری اسلام

فقط جمهوری اسلامی نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم،

اما بعضی از چهره های ملی مذهبی با اسلامیت آن مخالف هستند

مردم در همه پرسی "جمهوری اسلامی ایران" را انتخاب می کنند

فرمت wmv - مدت زمان 13:53

حجم فایل : 10.3 MB

دانلود از طریق سایت تبیان


پنج شنبه 90 خرداد 12 , ساعت 10:58 صبح
جمعه 90 خرداد 6 , ساعت 9:15 صبح

به نام آرامش بخش قلوب 

یه شعر قشنگ هم پیدا کردم

که با شعر خودم تلفیقش کردم و آن این است: 

روزگاری بگذشت،

و رسیدم به دلی بشکسته

که چنین می فرمود: 

چه کسی می گوید

که گرانی شده است؟

دوره ی ارزانیست!

دل ربودن ارزان

دل شکستن ارزان

دوستی ارزان است.

دشمنی ها ارزان

چه شرافت ارزان!

تن عریان ارزان

آبرو قیمت یک تکه نان،

و دورغ از همه چیز ارزان تر،

قیمت عشق چقدر کم شده است،

کمتر از آب روان،

و چه تخفیف بزرگی خورده است،

قیمت هر انسان!!!

عاشقی سرگشته

در همان حال رسید

و بگفت ای مسکین،

تو بگفتی که دگر قیمت عشق ارزان است

یا که ارزانی آن انسان است،

لیک گر خوب به عالم نگری خواهی دید،

که همین عشق به ظاهر ارزان

ز خداوندی آن رحمان است 

یا که انسان گران نزد خدا

شده ارزان که بر شیطان است،

تو خریدار دگر پیدا کن

همه ی عشق در این گلدان است،

باغبان بر سر گل از سر لطفش فرمود:

ای گل باغ گلستان وجود

تو در این عالم هستی به کجا خواهی رفت،

دوستت می دارم

تو ز عشقم بشنو واژه ی خوشبختی را،

و چنین گشت که انسان گرانمایه در این وادی عشق،

در تب و تاب همین واژه بماند

داستان علامه جعفری
 
و زیباترین دختر دنیا

از علامه جعفری می پرسند چی شد که به این کمالات رسیدی ؟!

ایشان در جواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میکنن و اظهار میکنند که هر چه دارند از کراماتی ست که بدنبال این امتحان الهی نصیبشان شده :«ما در نجف در مدرسه صدر اقامت داشتیم . خیلی مقید بودیم که ، در جشن ها و ایام سرور ، مجالس جشن بگیریم ، و ایام سوگواری را هم ، سوگواری می گرفتیم ، یک شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اول شب نماز مغرب و عشا می خواندیم و یک شربتی می خوردیم آنگاه با فکاهیاتی مجلس جشن و سرور ترتیب می دادیم . یک آقایی بود به نام آقا شیخ حیدر علی اصفهانی ، که نجف آبادی بود ، معدن ذوق بود . او که ، می آمد من به الکفایه ، قطعا به وجود می آمد جلسه دست او قرار می گرفت .

آن ایام مصادف شده بود با ایام قلب الاسد (?? الی ?? مرداد ) که ما خرما پزان می گوییم نجف با ?? و یا ?? درجه خیلی گرم می شد . آنسال در اطراف نجف باتلاقی درست شده بود و پشه های بوجود آمده بود که ، عربهای بومی را اذیت می کرد ما ایرانیها هم که ، اصلا خواب و استراحت نداشتیم . آنسال آنقدر گرما زیاد بود که ، اصلا قابل تحمل نبود نکته سوم اینکه حجره من رو به شرق بود . تقریبا هم مخروبه بود . من فروردین را در آنجا بطور طبیعی مطالعه می کردم و می خوابیدم . اردیبهشت هم مقداری قابل تحمل بود ولی دیگر از خرداد امکان استفاده از حجره نبود . گرما واقعا کشنده بود ، وقتی می خواستم بروم از حجره کتاب بردارم مثل این بود که وردست نان را از داخل تنور بر می دارم ، در اقل وقت و سریع !

با این تعاریف این جشن افتاده بود به این موقع ، در بغداد و بصره و نجف ، گرما ، تلفات هم گرفته بود ، ما بعد از شب نشستیم ، شربت هم درست شد ، آقا شیخ حیدر علی اصفهانی که ، کتابی هم نوشته بنام « شناسنامه خر » آمد. مدیر مدرسه مان ، مرحوم آقا سید اسماعیل اصفهانی هم آنجا بود ، به آقا شیخ علی گفت : آقا شب نمی گذره ، حرفی داری بگو ، ایشان یک تکه کاغذ روزنامه در آورد .

عکس یک دختر بود که ، زیرش نوشته بود « اجمل بنات عصرها » « زیباترین دختر روزگار » گفت : آقایان من درباره این عکس از شما سوالی می کنم . اگر شما را مخیر کنند بین اینکه با این دختر بطور مشروع و قانونی ازدواج کنید – از همان اولین لحظه ملاقات عقد جاری شود و حتی یک لحظه هم خلاف شرع نباشد – و هزار سال هم زندگی کنید . با کمال خوشرویی و بدون غصه ، یا اینکه جمال علی (ع) را مستحبا زیارت و ملاقات کنید . کدام را انتخاب می کنید .

سوال خیلی حساب شده بود . طرف دختر حلال بود و زیارت علی (ع) هم مستحبی . گفت آقایان واقعیت را بگویید . جا نماز آب نکشید ، عجله نکنید ، درست جواب دهید. اول کاغذ را مدیر مدرسه گرفت و نگاه کرد و خطاب به پسرش که در کنارش نشسته بود با لهجه اصفهانی گفت : سید محمد! ما یک چیزی بگوئیم نری به مادرت بگوئی ها؟معلوم شد نظر آقا چیست؟ شاگرد اول ما نمره اش را گرفت! همه زدند زیر خنده. کاغذ را به دومی دادند. نگاهی به عکس کرد و گفت: آقا شیخ علی، اختیار داری، وقتی آقا (مدیر مدرسه) اینطور فرمودند مگر ما قدرت داریم که خلافش را بگوئیم. آقا فرمودند دیگه! خوب در هر تکه خنده راه می افتاد. نفر سوم گفت : آقا شیخ حیدر این روایت از امام علی (ع) معروف است که فرموده اند « یا حارث حمدانی من یمت یرنی » (ای حارث حمدانی هر کی بمیرد مرا ملاقات می کند) پس ما انشاالله در موقعش جمال علی (ع) را ملاقات می کنیم! باز هم همه زدند زیر خنده، خوب ذوق بودند. واقعا سوال مشکلی بود. یکی از آقایان گفت : آقا شیخ حیدر گفتی زیارت آقا مستحبی است؟ گفتی آن هم شرعی صد در صد؟ آقا شیخ حیدر گفت : بلی گفت : والله چه عرض کنم (باز هم خنده حضار ) نفر پنجم من بودم. این کاغذ را دادند دست من. دیدم که نمی توانم نگاه کنم، کاغذ را رد کردم به نفر بعدی، گفتم : من یک لحظه دیدار علی (ع) را به هزاران سال زناشویی با این زن نمی دهم. یک وقت دیدم یک حالت خیلی عجیبی دست داد. تا آن وقت همچو حالتی ندیده بودم. شبیه به خواب و بیهوشی بلند شدم. اول شب قلب الاسد وارد حجره ام شدم، حالت غیر عادی، حجره رو به مشرق دیگر نفهمیدم، یکبار به حالتی دست یافتم. یک دفعه دیدم یک اتاق بزرگی است یک آقایی نشسته در صدر مجلس، تمام علامات و قیافه ای که شیعه و سنی درباره امام علی (ع) نوشته در این مرد موجود است. یک جوانی پیش من در سمت راستم نشسته بود. پرسیدم این آقا کیست؟ گفت : این آقا خود علی (ع) است، من سیر او را نگاه کردم. آمدم بیرون، رفتم همان جلسه، کاغذ رسیده دست نفر نهم یا دهم، رنگم پریده بود. نمی دانم شاید مرحوم شمس آبادی بود خطاب به من گفت : آقا شیخ محمد تقی شما کجا رفتید و آمدید؟ نمی خواستم ماجرا را بگویم، اگر بگم عیششون بهم می خوره، اصرار کردند و من بالاخره قضیه را گفتم و ماجرا را شرح دادم، خیلی منقلب شدند. خدا رحمت کند آقا سید اسماعیل ( مدیر ) را خطاب به آقا شیخ حیدر گفت : آقا دیگر از این شوخی ها نکن، ما را بد آزمایش کردی. این از خاطرات بزرگ زندگی من است»


پنج شنبه 90 خرداد 5 , ساعت 1:20 صبح

به نام خداوند بخشنده مهربان

خداوند متعال در قرآن کریم بعضی جاها فقط یک قسم خورده

مثل سوره مبارکه عصر که می فرماید:

والعصر إنّ الإنسان لفی خسر،

الا الذین آمنوا و عملوا الصالحات،

و تواصَوا بالحقّ و تواصَوا بالصبر

بعضی جاها دو قسم خورده

مثل سوره مبارکه ضحی که می فرماید:

والضّحی، والیل اذا سجی، ما ودّعک ربّک و ما قلی،

و للآخرة خیر لک من الأولی

بعضی جاها سه قسم خورده

مثل سوره مبارکه عادیات که می فرماید:

والعادیات ضبحا، فالموریات قدحا، فالمغیرات صبحا

بعضی جاها چهار قسم خورده

مثل سوره مبارکه تین که می فرماید:

والتین و الزیتون، و طور سینین، و هذا البلد الأمین

بعضی جاها پنج قسم خورده

مانند سوره مبارکه فجر که می فرماید:

والفجر، ولیال عشر، والشفع والوتر، والّیل اذا یسر

امّا نکته قابل توجّه این است که

خداوند متعال در سوره ی شمس یازده قسم خورده

تا یک جمله را بفرماید و آن جمله این است:

قد افلح من زکّاها

(هر کس نفس خود را پاک و تزکیه کرده، رستگار شده است)

(با استفاده از تفسیر نور و تفسیر نمونه)


سه شنبه 90 خرداد 3 , ساعت 10:18 عصر

به نام خداوند بخشنده مهربان

بقیّة الله خیر لکم ان کنتم مؤمنین

این عبارات، گویای ناله های امام صادق علیه السلام

در فراق امام زمان علیه السلام است:

سیّدی غیبتک نفت رقادی

(ای آقا و سرور من! غیبت تو خواب از دیدگانم ربوده)

و ضیّقت علیّ مهادی

(عرصه را بر من تنگ نموده)

و ابتزّت منّی راحة فؤادی

(و آسایش و آرامش قلبم را از من گرفته)

به نقل از کتاب شریف غیبة الطوسی، صفحه 167


شنبه 90 اردیبهشت 10 , ساعت 7:14 صبح

حدیثی شریف از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم

بخشی از زیارت رسول خدا (ص) در روز شنبه

اللهم صلّ علی محمّد و آله،

واجعل صلواتک و صلوات ملائکتک المقرّبین،

و انبیائک المرسلین، و عبادک الصالحین، و اهل السماوات و الارضین،

و من سبّح لک یا ربّ العالمین من الاوّلین و الآخرین

علی محمّد عبدک و رسولک، و نبیّک و امینک، و نجیبک و حبیبک،

و صفیّک و صفوتک، و خاصّتک و خالصتک، و خیرتک من خلقک،

و اعطه الفضل و الفضیلة، و الوسیلة و الدرجة الرفیعة،

وابعثه مقاماً محموداً یغبطه به الأوّلون و الآخرون...

امام هادی علیه السلام فرمود:

تا زمانیکه آسمانها و زمین پابرجاست، مراد از روزها، ما هستیم،

شنبه اسم رسول خدا (صلّی الله علیه و آله و سلّم) است

و یکشنبه اسم امیر المؤمنین (علیه السلام)،

 و دوشنبه حسن و حسین (علیهما السلام)،

و سه شنبه علی بن الحسین و محمّد بن علی و جعفر بن محمّد (علیهم السلام)،

و چهارشنبه موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمّد بن علی و من هستم،

و پنجشنبه فرزندم حسن،

و جمعه فرزند فرزندم است، که به سوی او اهل حق جمع می شوند،

این است معنی ایّام پس در دنیا با ایشان دشمنی مکنید که در آخرت با شما دشمنی کنند...

 منبع: مفاتیح الجنان، به نقل از جمال الأسبوع


<      1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 
log